FANDOM

311984 zwl-bitwa-na-wrzosowiskach 589

Wargalowie - bezrozumne istoty podległe Morgarathowi. Ich naturalnym miejscem występowania były Góry Deszczu i Nocy. Żyły i mnożyły się w nich unikając kontaktu z ludźmi i tylko bardzo silna wola mogła przekształcić ich w mordercze, maszyny do zabijania. Miały bardzo mały iloraz inteligencji, dlatego łatwo było nimi manipulować. Nie posiadały własnego języka, porozumiewając się między sobą za pomocą pomruków oraz prostych myśli. Były bezwolne i całkowicie posłuszne rozkazom, jeżeli ich dowódca rozkazał im walczyć i zabijać, robiły to tak długo aż wszyscy wrogowie lub oni sami nie padli martwi.

Od najdawniejszych czasów miały irracjonalny lęk przed końmi, który Morgarath starał się z nich wykorzenić, wydając rozkaz swoim żołnierzom, by jeździli w okół nich gdy wargalowie ćwiczyli

Wygląd i możliwości fizyczneEdytuj

Wyglądem przypominali skrzyżowanie niedźwiedzia z małpą, byli porośnięci gęstym, ciemnym futrem, posiadali czerwone oczy oraz paskudne paszcze, z których wystawały długie, żółte kły. Poruszali się w pozycji pionowej aczkolwiek ich chód był niezwykle chwiejny. Podczas biegu pomagali sobie, podpierając się na dłuższych od nóg przednich kończynach. Nie nosili żadnego okrycia. Mimo zwalistej postury rasa ta mogła bardzo szybko biegać, ponadto istoty te cechowały się niezwykłą wytrwałością. Walczyły mieczami, włóczniami bądź toporami, ale znacznie częściej do obrony oraz ataku używały pazurów, które wyrastały im z palców dłoni oraz niezwykle silnych szczęk.

Wargala, który dostał rozkaz do zabijania bądź walki, nie sposób było w żaden sposób zatrzymać. Istota ta walczyła nawet wtedy, gdy z jej ciała wystawały groty strzał lub była umierająca. Zaślepieni morderczą żądzą zabijania nie zatrzymywali się dopóki choć jeden z ich celów żył. Ich atak był prosty, nieskoordynowany i zakładał tylko szybkie, frontalne uderzenie, zabicie wrogów i powrócenie do swoich dowódców.

Jedyną słabością Wargali były konie, które budziły w tych stworach strach, a więc najlepszym sposobem na pokonanie tych istot, była szybka szarża konnicy.

Przeszłość Edytuj

Król Prescot Zdobywca potrafił zapanować nad wargalami i uczynił z nich swych niewolników. Stworzył z nich niepokonaną armię i odnosił zwycięstwo za zwycięstwem. Pewnego dnia rozpił się jednak i alkohol osłabił jego umysł, sygnały mentalne stały się niejasne i niespójne. Wargalowie zbuntowali się, zabili przywódców i zdezerterowali. Skryli się w Górach Deszczu i Nocy, gdzie odnalazł ich Morgarath.

CiekawostkiEdytuj

  • Jedyną osobą, która zmusiła wargalów do ucieczki, był ojciec Will'a - Daniel.
  • Bez kontrolującego je umysłu nie potrafili współpracować.
  • ich ogromną słabością, było to że w trakcie walki nie można było w żaden sposób zmienić pierwszych rozkazów, gdyż ich umysł wypełniał się wtedy morderczą żądzą zabijania, przez którą ciężko było przedrzeć się mentalnemu głosowi dowódcy
  • Gdy podczas walki wydarzało się coś nieplanowanego, nie potrafiły samodzielnie podjąć jakiś kroków, które pomogły by im w wygranej. Wykonywali tylko wyuczone sekwencje zachowań, bez własnej inicjatywy
  • Podczas marszu wydawali z siebie serie niskich pomruków, które pomagały im utrzymywać równe tępo